Hier zijn
we dan, het eerste berichtje vanuit het zonnige Arizona! Het is alweer
donderdagavond en het duurt niet lang meer voordat ik mijn eerste vlucht zal
gaan maken. Maar eerst even een terugblik op de eerste dagen in Mesa.
Groep 11-2b, ready to go! |
Na een
lange reis, waar we via Minneapolis - St. Paul naar Phoenix zijn gevlogen, werden
we om 19:00 door het eerste deel van onze klas en het tweede deel van de klas
voor ons (11-1) opgewacht. Een heel warm welkom! Daarna waren we om 19:45
lokale tijd op ‘The Springs at Alta Mesa’, kort gezegd de Springs. Hier zullen
we de komende 5 maanden verblijven. Het is een soort vakantiepark met allemaal
appartementen. Ik zit met Peter, Marc en Mathieu in appartement 1073. Hier even
andere kleren (korte broek!) aangegooid, en met z’n allen richting de
Cheesecake Factory gegaan om onze tijd in Amerika goed te beginnen: met een
flinke burger! Ik kan gelijk vertellen dat het eerste dat hier opvalt is dat
het woord ‘klein’ in Amerika niet bestaat. Alles, maar dan ook alles is hier
groot. Auto’s, winkelcentra, burgers,
cola (en dan ook nog eens unlimited free refills).
Onze slaapkamer |
Uit eten op de eerste avond! |
Hierna gauw
naar bed, want de volgende ochtend moesten we om 08:00 alweer richting CAE, de
school, voor onze ‘eerste schooldag’, zo voelde het tenminste wel!
School |
Hier hebben
we een rondleiding gekregen, allerlei welkomstpraatjes en de eerste briefing
over ‘Straight & Level’ Flight. Niet heel spannend dus, vooral nog een
beetje bijkomen van de reis.. Ook ontvingen we onze vlieguitrusting, met onder
andere headset, kneepad en luchtvaartkaarten van de omgeving. ‘s Middags de
auto van iemand uit de klas voor ons (11-1) overgeschreven op onze naam. Het is
een witte Ford Crown Victoria uit 1992, met een 4.6l V8 erin en als
belangrijkste: met airco! Het is hier nu overdag tussen de 25 en de 30 graden,
heerlijk dus. Maar we kunnen er vanuit gaan dat hier in de komende 2 maanden
nog een graadje of 15 bij gaat komen, lekker dus, die airco. Verder heb ik mijn
koffer uitgepakt -hier had ik nog geen eens tijd voor gehad- en nog een beetje
gechilled.
4.6 V8! |
Woensdag
zag er een beetje hetzelfde uit, een aantal briefings over Flight Preparation,
Climb, Descent, Glide, etc. Eigenlijk wordt er te veel theorie op een dag naar
je toe geslingerd en de instructeurs zeggen zelf ook dat je het pas echt begint
te snappen wanneer je het straks doet in de kist. ‘s Middags hebben Mathieu en
ik onze Crown Victoria verzekerd, zodat we er ook echt in kunnen rijden. Hierna
naar de Walmart gereden om uitgebreid levensmiddelen in te slaan en een
Amerikaanse telefoon te kopen en uit eten geweest bij de Applebee’s. Ik heb het
gevoel dat we nog heel veel uit eten zullen gaan hier, het is zo makkelijk en
nog eens goedkoop ook. Voor 14 dollar kan je in principe klaar zijn met
voorgerecht, hoofdgerecht en unlimited refills van je frisdrank.
Vandaag was
misschien wel de langste en vermoeiendste dag tot nu toe. Van 08:00 tot 17:00
op school gezeten en alleen maar briefings aangehoord. Interessante briefings,
zoals over Stalls en het vliegen van het zogenaamde Traffic Pattern bij een
vliegveld, maar bijvoorbeeld ook Practice Forced Landings, waar motorstoringen
gesimuleerd worden. Dit zijn wel leuke briefings, al kan het zo nu en dan wat
langdradig zijn en leer je het pas echt wanneer je gaat vliegen. Maar er zijn
ook briefings *kuch*Safety Briefing*kuch* die gewoon ronduit saai zijn en waar
je het gevoel krijgt dat je echt wel wat beters kan doen met je tijd. Na deze
lange dag op school hebben we vanmiddag eindelijk internet in ons appartement
gekregen! Vandaar ook nu pas dit eerste bericht. We zijn nu de OM een beetje
aan het doornemen, aangezien we morgen een open-boek test hierover hebben.
Daarna hebben we nog de laatste briefings en is het weekend!
Marc, ik en Mathieu op The Springs |
We hebben
ondertussen ook de flight crews en bijbehorende instructeurs doorgekregen. De
indeling die we in Nederland al hadden aangegeven en waarvan uit Amerika gezegd
werd dat dat allemaal wel goed zou komen en hier geregeld zou worden is
compleet overhoop gehaald. Ik zal nu dan ook in m’n eentje gaan vliegen, met
Mr. Effinger als instructeur. Jammer dat school dit soort fouten maakt in hun
interne communicatie, maar het is geen groot drama. Berend vliegt ook alleen, met Mr. Cadman, dus we kunnen bij elkaar meevliegen om te kijken en te leren, ofwel 'backseaten'. En Mr. Effinger schijnt een van de
betere VFR-instructeurs te zijn, dus ik ben alsnog happy.
De kist waar ik op ga vliegen, de Piper Archer! |
Ook werd
ons verteld dat de eerste van onze groep waarschijnlijk zaterdag al hun eerste
beurtje (D01) zouden gaan vliegen. Ik zou zondag dan al mogen vliegen! Zo komt
het ineens wel heel dichtbij en ik krijg er steeds meer zin in!
Echter... werd ons vandaag verteld dat onze TSA formulieren (iets met immigratie) nog
niet goedgekeurd waren. Morgen (vrijdag) krijgen we te horen hoe het hiermee
zit, en anders mogen we op z’n vroegst pas dinsdag vliegen. In dat geval hebben
we een lekker lang weekend om nog een beetje in ons ritme te komen en de eerste
vluchten voor te bereiden. Misschien kunnen we dan ook nog een tochtje maken
met z’n allen, het is een kwestie van afwachten. Hoe dan ook, mij maakt het
niet veel uit, ik heb er zin in!
Als laatste
nog even mijn contactgegevens. Hier is bijna overal WiFi, dus via Whatsapp ben
ik altijd wel bereikbaar. Via SMS trouwens ook! Maar ook maar even mijn
postadres en Amerikaanse nummer:
1865 North
Higley Road Apt. 1073
85205,
Mesa, Arizona
USA
(001) 480
334 7091
Daarnaast
heb ik ook Skype, mijn adres is: "jlswinkels". Voeg me toe!
Al mijn foto's zijn te vinden in mijn Picasa-map, onder het volgende adres, deze zal ik proberen niet te vergeten om up te daten: FOTO's HIERRRR
Dit was het voor nu, ik zal proberen om wekelijks een berichtje te plaatsen, maar we hebben het aardig druk (ik heb nog niet eens in het zwembad gelegen!), dus ik kan niks beloven.. Tot gauw!
UPDATE:
Omdat mijn instructeur zondag met mijn klasgenoten Floris en Joeri uit groep 1 naar Las Vegas gaat, ziet het er naar uit dat ik nu niet zal vliegen zondag. De kans bestaat nog dat ik zondagochtend om half 6 moet, voordat ze vertrekken. Maar het zou ook kunnen dat dit niet doorgaat. Maandag is mijn instructeur vrij, dus in dat geval zal ik pas dinsdag mijn eerste vluchtje maken. Dit geeft me nog wat extra voorbereidingstijd, dus het maakt niet zoveel uit. Zodra ik heb gevlogen horen jullie het!
UPDATE:
Omdat mijn instructeur zondag met mijn klasgenoten Floris en Joeri uit groep 1 naar Las Vegas gaat, ziet het er naar uit dat ik nu niet zal vliegen zondag. De kans bestaat nog dat ik zondagochtend om half 6 moet, voordat ze vertrekken. Maar het zou ook kunnen dat dit niet doorgaat. Maandag is mijn instructeur vrij, dus in dat geval zal ik pas dinsdag mijn eerste vluchtje maken. Dit geeft me nog wat extra voorbereidingstijd, dus het maakt niet zoveel uit. Zodra ik heb gevlogen horen jullie het!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten