Er moest natuurlijk even een groepsfotootje gemaakt worden! |
Nouja, op naar de South-East dan maar. Standaard departure route gevlogen naar de South-East en daar mijn steep turns en approach to stalls gedaan, om daarna naar Gateway te gaan voor touch&go's. Ook landen moet anders nu ik ineens geen instructeur meer mee hoef te slepen. Het afvangen (de neus omhoog brengen vlak voor touchdown) hoeft veel minder en dit maakt het dus een uitdaging om de landingen weer richting perfect te krijgen!
Na 1,5 uur te hebben gezweet en op en neer te worden geschud (33 graden buiten en nogal turbulent), vond ik het wel weer mooi geweest en ben ik teruggegaan naar Falcon. Dit keer geen debriefing, gewoon direct naar huis. Ook apart!
Klaar voor S14! |
Engine fire in flight memory items:
- Fuel Selector Valve OFF
- Throttle CLOSED
- Mixture CUT-OFF
- Fuel Pump OFF
- Heater OFF
- Defroster OFF
- Battery Master OFF
- Alternator OFF
Hier hoort vervolgens ook de Forced Landing Checklist bij:
Forced landing memory items:
- Fuel Selector Valve OFF
- Magnetos OFF
- Mixture CUT OFF
- Battery OFF
- Alternator OFF
- Seatbelts ON
Nouja, you get the picture.. Het is niet lastig, maar gewoon een kwestie van stampen. Het feit dat er iedere vlucht iets nieuws bij komt en ze zoveel op elkaar lijken maakt het makkelijk om sommige items door elkaar te halen. We doen het maar dan!
Het vluchtje van vandaag ging best goed. Niet mijn allerbeste vlucht, maar ook zeker niet slecht. Mijn instructeur was tevreden, dus dan ben ik dat ook. Al waren er hier en daar wel wat verbeterpuntjes.
Hier kan ik echter morgen aan werken tijdens mijn volgende solovlucht! Ik mag weer alleen naar de South-East om van alles en nogwat te oefenen. Klasgenoten Marc en Bart vertrekken 15 minuten voor mij, ook allebei solo, dus we zitten met z'n drieën tegelijkertijd in de lucht.. Levensgevaarlijk!
Daarna gaan Berend en Mathieu voor het eerst solo. Daar ga ik dan ook nog even kijken, leuk dagje dus morgen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten