zondag 18 maart 2012

D01, of toch niet..?

Het is nu zondagochtend 7 uur 's ochtends. Precies nu was mijn geplande take-off tijd voor mijn allereerste vlucht, beurtje D01. In plaats van op dit moment mijn throttle naar voren te duwen en het luchtruim in te gaan zit ik nu in ons appartement op de bank dit verhaaltje te typen, oftewel: cancelled!

Vanochtend moest ik om 06:00 briefen, dus om 03:30 op en om 04:30 naar het veld om voor te bereiden. Peter en Bart gingen ook mee, die moesten iets later briefen, maar komen as we speak binnen lopen. Op school was het eerste wat we deden het weer bekijken. Hier zagen we eigenlijk meteen al dat er niet gevlogen zou worden, de wind was veel te hevig, er waren thunderstorms in de buurt en het wolkendek hing erg laag. Toch weet je het maar nooit en moet je gewoon de vlucht voorbereiden alsof je zou vliegen. Niet erg fijn, 'cancelminded' een vlucht voorbereiden, maar het moet maar en het is een goede oefening! De Mass&Balance gedaan, de brandstofberekeningen gedaan en de weerbriefing (je moet je instructeur briefen over het weer) gemaakt.

Om 06:00 kwam Mr. Effinger met een enorm brak hoofd (gisteren St. Patrick's day) binnen gelopen en pakte meteen een cancellation form. We hebben een heel relaxte weatherbriefing gedaan en kwamen tot de conclusie dat het eerder IFR (instrumentvliegen) weer is dan VFR (op zicht vliegen, wat we nu doen). We hebben het cancellation form ingevuld en ingeleverd en om 06:10 stond ik weer buiten. In het donker. In de regen. Op naar huis dan maar, straks even koffie halen bij de Starbucks, aangezien we geen koffiezetapparaat hebben en de rest van de dag chillen. Ik wordt ingepland om dinsdagochten 06:30 te briefen. Het weer voor dan ziet er al een stuk beter uit en het ziet ernaar uit dat ik dan toch echt mijn eerste vlucht zal hebben!

Verder worden er maximaal foto's en filmpjes gemaakt en heb ik gister een klein filmpje in elkaar gezet over onze heenreis en de eerste dagen in de USA. Zeker het bekijken waard al zeg ik het zelf! Vink wel even "HD" aan ;)


Super alle reacties die ik krijg, iedere keer krijg ik weer een glimlach op m'n gezicht, ga vooral zo door! 
Ik hou jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten